Pengetua SMK Kuala Kurau (Mantan)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


Pertama sekali saya ingin mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan kepada pembina blog SMKK kerana berjaya membina sebuah blog rasmi sekolah dan terima kasih kerana memberi peluang kepada saya untuk merakamkan sepatah dua kata dalam blog ini.


Sesungguhnya, sistem pendidikan di Negara ini sedang mengalami satu reformasi ke arah melahirkan generasi pelajar yang berilmu dan berakhlak tinggi dengan itu, tugas guru menjadi semakin mencabar dalam usaha melahirkan individu pelajar yang cemerlang, semoga dengan kehadiran mereka, pelajar akan lebih menyedari kemampuan, kemudahan yang mereka peroleh dan menginsafi harapan yang dibebankan ke atas mereka. PIBG, sebagai pihak yang menghubungkan ibu bapa dan pihak sekolah akan terus memberi sokongan kepada sekolah ini.


Sistem pendidikan yang hanya menekankan kecemerlangan dalam bidang keilmuan saja tanpa mengambil kira kemurnian akhlak melahirkan golongan cerdik pandai yang bersikap invidualistik tanpa menghiraukan kepentingan masyarakat serta kemanusiaan sejagat.


Di samping tempat menimba ilmu, sekolah juga harus dijadikan sebagai sebuah institusi yang menyemai nilai-nilai budaya secara lebih formal bagi mewujudkan pelajar-pelajar dan masyarakat yang berhemah tinggi. Dalam hal ini, kerjasama ibu bapa dan guru-guru amatlah penting.


Akhir kata, saya berharap agar pembina blog sekolah ini dapat menjadi rujukan yang bernilai.


Sekian, terima kasih.


Puan Hajah Che Saemah Bt Taharim
Pengetua
SMK Kuala Kurau 

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Designed and Edited by Aida-Akilah