Terbaik Sijil Pelajaran Malaysia di SMKKK




Namaku, Mohd Ridzuan Bin Mohd Sam. Aku seorang pelajar yang rajin membaca buku. Aku lebih suka tidak mengikuti tuisyen di luar sekolah kerana aku yakin bahawa hanya guru sekolah yang mampu membimbing aku hingga mencapai kejayaan 10A dalam SPM. 

Walaupun aku bersekolah di sekolah harian biasa, guru-guru di sekolah ini sememangnya berdedikasi mengajar pelajar-pelajar. Aku tidak pernah meninggalkan solat fardu kerana menunaikan solat fardu lima kali sehari semalam merupakan tanggungjawab setiap umat islam. Aku sentiasa menumpukan perhatian terhadap pengajaran guru di dalam kelas.

Dirumah aku, keadaan yang tenang dan tidak terlalu bising membolehkan aku mengulang kaji. Aku bukanlah seorang yang sentiasa mengulang kaji pelajaran sehingga 24jam sehari, Tujuh hari seminggu kerana aku juga kadang-kala berehat sambil menonton televisyen. Aku menggemari rancangan kartun. Semasa berehat sambilo menonton. Bagiku, menonton televisyen bukanlah penggangu kepada seorang itu mencapai kejayaan yang cemerlang jika dilaksanakan secara seimbang. Aku juga ke kafe siber untuk mencari maklumat berkaitan pelajaran dan juga mendapat kertas soalan SPM yang pernah dikeluarkan.

Fasalfah hidupku ialah ''hendaklah sejuta daya, kejayaan milik semua walau di mana mana sahaja anda boleh berjaya''.

MOHD RIDZUAN BIN MOHD SAM

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Designed and Edited by Aida-Akilah